واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

چگونه عمر گل‌های شاخه بریده را در منزل افزایش دهیم؟

  • کد خبر: ۱۷۵۷۸۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
چگونه عمر گل‌های شاخه بریده را در منزل افزایش دهیم؟
در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که با چند روش ساده عمر گل‌های شاخه بریده‌ی خود را افزایش دهید.

به گزارش شهرآرانیوز، زمانی که خود را به خرید دسته گلی زیبا مهمان می‌کنیم یا عزیزی برایمان دسته گل هدیه می‌‌آورد، یکی از دغدغه‌های ما این است که چگونه از این گل زیبا مراقب کنیم تا دیرتر پژمرده شود.

در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم تا طول عمر گل هایتان را با چند راه کار ساده افزایش دهید و از تماشای بیشتر آن‌ها لذت ببرید.

چگونه عمر گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟

چگونه عمر گل‌های شاخه بریده را در منزل افزایش دهیم؟

۱-گام اول این است که به محض آوردن گل ها به خانه ،بسته بندی آنها را باز کنید.سپس با قیچی یا چاقویی تیز (دقت کنید که چاقو حتما تیز و برنده باشد چون چاقوی کند باعث آسیب به ساقه و آوند ها خواهد شد.) برشی مورب به ساقه (با زاویه‌ی ۴۵ درجه) می‌زنیم دلیل این که برش را مورب می‌زنیم به این دلیل است بیشترین سطح تماس را با آب داشته باشد و به این طریق آب بیشتری را جذب خواهد کرد.

دقت کنید که تمام این کارها زیر شیر آب انجام شود چون مهمترین عاملی که باعث پژمردگی گل ها می‌شود ایجاد حباب هوا در آوندها است و با انجام این کار جلوی ایجاد حباب هوا را می‌گیریم.

۲-گلدان گل ها را خوب بشویید تا آلودگی های آن از بین برود. از آب شهری برای آب گلدان استفاده کنید.

۳-برگ‌های اضافی که در آب قرار می‌گیرند و برگ‌هایی که آسیب دیده‌اند را از ساقه جدا کنید. چون برگهایی که در آب قرار می‌گیرند باعث گندیدگی و تجمع باکتری ها می‌شوند.

چند نکته مهم

برای افزایش عمر گل ها تعداد زیادی شاخه گل را در یک گلدان نگذارید چون این کار به تجمع باکتری ها کمک می‌کند.

گل ها را در جای سرد و خنک نگهداری کنید این کار باعث افزایش نشاط و شادابی گل ها خواهد شد.

هر چند روز یکبار آب گلدان را تعویض کنید و کمی از انتهای ساقه را مورب برش بزنید این کار باعث می‌شود ساقه بتواند دوباره به خوبی آب جذب کند.

گل ها علاوه بر کشیدن آب از طریق ساقه ها از طریق هوا هم آب جذب می‌کنند پس میتوان روزانه از اسپری آب بر روی گل ها استفاده کرد.

گل ها را در کنار میوه هایی مانند سیب و گلابی قرار ندهید چون این میوه ها مقدار زیادی اتیلن تولید می‌کنند که باعث پیری و پژمردگی سریع تر گل ها خواهد شد.

موادی که باعث افزایش عمر گل های شما خواهند شد

قند یا شکر

انداختن چند حبه قند یا ریختن مقداری شکر در آب گلدان باعث حفظ نشاط و افزایش عمر گل های شاخه بریده خواهد شد .کربوهیدرات ماده ی مغذی اصلی برای گل ها است . دقت کنید که در حد متعادل مثلا دو حبه قند به گلدان اضافه کنید  اضافه کردن مقدار زیاد شکر یا حبه قند نه تنها باعث افزایش عمر گل ها نخواهد شد بلکه عمر آنها را نیز کم خواهد کرد.

آبلیمو

آبلیمو یک ترکیب اسیدی است که باعث می‌شود تا PHآب تنظیم  شود و از طرفی به تسریع عبور آب از ساقه ها کمک خواهد کرد.

سکه مسی

سکه مسی قابلیت اسیدی کردن آب را دارد و همچنین از رشد باکتری ها جلوگیری می‌کند و باعث شکوفا شدن غنچه‌ی گل ها می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->